FANDOM

Artis
Krajobraz planety W większości Pustynny, czasami można spotkać niewielkie jeziorka, wokół których rosną rośliny.
Populacja 6 000 000
Demografia *Mobianie-54%
  • Ludzie-30%
  • Hectorianie-12%
  • Inne gatunki-4%
Dane astronomiczne i inne *Obwód - 21 589 km
  • Długość dnia - 24:08
  • Długość roku - 302 dni lokalne
  • Księżyce - 2+pierścienie
  • Średnia temperatura 25 stopni Celsjusza
  • Układ gwiezdny - Artis
Lokalizacja Droga Mleczna, Ramię Oriona, Kwadrat Gelish, Sektor Sakarra, Podsektor Artis, Układ gwiezdny Artis
Artis - Pustynna planeta zamieszkana głównie przez Mobian, Ludzi i Hectorian.

Historia Edytuj

Nie wiadomo dokładnie, kiedy na Artis powstała pierwsza kolonia. Pierwszymi śladami działalności istot inteligentnych na planecie są pozostałości bazy jakiegoś starożytnego gatunku, o nieznanym przeznaczeniu, najpewniej militarnym. Bazę tą znaleźli Warkanowie, znani z tego, że naprawdę uwielbiają starożytne artefakty, szczególnie broń, więc ruiny zostały przeszukane i ogołocone, co do centymetra.

Pierwszymi, o których wiadomo, że ustanowili tu stałą kolonię, byli Hectorianie. Niestety, koloniści po jakimś czasie zaczęli przymierać głodem i, w związku z tym, opuszczać kolonię. Wtedy, jakby na boski rozkaz, na planecie wylądowała ludzka ekspedycja kolonizacyjna, wyposażona w całą masę specjalistycznego sprzętu do wytwarzania pożywienia i innych potrzebnych materiałów. Ludzie dogadali się z Hectorianami i przez następne pięćset lat planeta prężnie się rozwijała, ale, dość bogata i nie chroniona przez żadną potęgę planeta, zwróciła na siebie uwagę Cesarza barbarzyńskiej rasy Gentanni, który splądrował planetę i wyrżnął większość mieszkańców. Garstka ocalałych opuściła planetę.

Dwieście lat póżniej, niejaki Artur Farnoom, posiadający wielki majątek biznesmen z Epsilon Eridani, postanowił zbudować na planecie kolonię górniczą, która miała wydobywać uran, żelazo i złoto, które na Artis występowały w bardzo dużych ilościach. W tym celu sprowadził na planetę około 300 pracowników, wraz z rodzinami. Wśród sprowadzonych przez Farnooma pracowników dominowali Mobianie, ze względu na to, że byli najtańsi. Kolonia górnicza funkcjonowała wzorowo przez czterdzieści lat, do czasu, kiedy Farnoom umarł, a jego gigantyczny majątek został rozdzielony pomiędzy jego liczne potomstwo, kolonia przypadła jego najmłodszemu synowi, Hillasowi, który, niewiele myśląc, sprzedał kolonię Rządowi Konfederacji Epsilonu.

Rząd na miejsce wysłał swojego gubernatora, Mobianina Berna Mossila, który nie był zbyt kompetentny, a właściwie to w kilka lat zdołał obrócić Kolonię w ruinę. Został odwołany, ale tylko dla przykładu, kolonia została zapomniana przez rząd i zapanowała na niej anarchia, po dwudziestu dwóch latach, władzę przejął Ygras H'gbanni, Hectoriański najemnik, rządził żelazną ręką i ogłosił niepodległość planety. Konfederacja Epsilonu nagle sobie przypomniała o Artis i wysłała ekspedycję karną, składającą się z dwóch krążowników i batalionu żołnierzy. Ygras pokonał tą ekspedycję bez większego problemu. Po tej porażce, Rząd Konfederacji, uznał ze nie warto wysyłać kolejnej ekspedycji karnej przeciwko walniętemu watażce rządzącym parutysięczną planetą. Zresztą, Konfederacja miała większe problemy: Cesarstwo Gentanni groziło wojną, która zresztą wybuchła niedługo póżniej, trwała 19 lat i zniszczyła obydwie strony konfliktu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki