FANDOM

20px-Cudzy1.png I teraz mógłbyś mi pomóc w pewnej sprawie, a ja pomogę ci wygrać tę grę, w którą ty i Sonic gracie od... jakiegoś czasu. 20px-Cudzy2.png
Roxanne do Eggmana w Dark Arts
Roxanne Celestis
Roxanne
Bezwzględna i wszechwiedząca!
Rasa Jeż, Czarownica
Wiek ok. 1700 lat
Wzrost 95 cm
Waga 30 kg
Wystąpienia Angel od Darkness
Przyjaciele Dr. Eggman (przez większość akcji Dark Arts) lecz traktuje go bardziej jak służącego.

Lex Crystalis (pod koniec Dark Arts)

Wrogowie Lex Crystalis (przez większość akcji Dark Arts)

Rouge

Shadow

Zdolności Magia, Latanie, Elektrokineza, Wizja przyszłości, Kontrola pogody, Podróż Miedzywymiarowa

Roxanne Celestis - hybryda jeża (ojciec) i czarownicy (matka). Pierwszy raz pojawia się w historii Dark Arts jako główna antagonistka. Jako pół-czarownica, potrafi korzystać z magii, latać i jest długowieczna. Kiedy była bardzo mała, jej matka uciekła z Tavany.

Wygląd Edytuj

Futro Roxanne jest w kolorze ciemnego brązowego, jednak jej ręce nie są nim pokryte, odsłaniając ludzką skórę. Jej włosy są czarne, niezbyt długie i falowane. Z czubka głowy wyrastają jej niewielkie uszy jeża. Jej oczy są błękitne, a nad nimi widnieje jasnoniebieski makijaż.

Ubiór Edytuj

Roxanne nosi fioletowy top na ramiączkach, a na niego morską bluzkę z rękawami do łokci. Na lewej ręce widnieje sznurkowa bransoletka. Roxanne ma na sobie jasne dżinsy do kolan z czarnym paskiem. Jej buty to białe sandały i sięgają również jej sięgają do kolan.

Osobowość Edytuj

Roxanne wydaje się być bezwzględna i bezkompromisowa. Chce jedynie zemsty przeciwko Lex i ma zupełnie gdzieś wszystkich innych wokoło i niemal każdego traktuje z wyrzutem. Zawsze do każdego zwraca się ostro i każdego wokół ignoruje. Jedyne co ją obchodzi, to dopięcie swojego celu i wykorzystuje do tego każdego, kto się nawinie. Jest również bardzo niecierpliwa, agresywna i łatwo się denerwuje. Podczas Dark Arts kilkakrotnie traci nad sobą panowanie i widać, że przyjemność sprawia jej znęcanie się nad słabszymi. Rox jest też niezwykłą zazdrośnicą. Np. wtedy, gdy zarzuca Lex, że ma ładny głos i chciałaby by należał on do niej. Widać wyraźnie, że toleruje Eggmana, Orbota i Cubota tylko dlatego, że są jej potrzebni. Szczególnie nie znosi ona Lex, Rouge i Shadowa. Jest również niezwykle sprytna i szybko wpędza Lex w pułapkę. Zmienia się jednak pod wpływem myśli, że wszyscy pół-czarodzieje są w niebezpieczeństwie i należy wszystkich chronić. W innych częściach, pomimo dalszej niechęci do Lex i jej nowych przyjaciół, stara się im pomagać, jednak w przeciwieństwie do niej wybiera życie samotniczki. I chociaż może się wydawać, że Rox jest bezlitosna, to jednak zdarzają się sytuacje, gdy zamiast dobić wroga, daje mu szansę, lecz, jak to sama określiła "nie tracę okazji na ponowne skopanie komuś tyłka". Podobnie jak Lex, posiada wizję przyszłości, jednak z tą różnicą, że u Lex zdarzają się przebłyski wbrew jej woli, a Rox ma nad nimi całkowitą kontrolę i często odpowiada na czyjeś zdanie, zanim ten ktoś skończy jej wypowiadać, a czasem nawet zanim zacznie.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Roxanne urodziła się na Tavanie - planecie magów i czarownic, jednak jej matka, która była czarownicą, mieszkała z daleka od pałacu, więc królowa praktycznie nigdy się o niej nie dowiedziała. Jej matka - Celestia - tak jak Crystalia, zakochała się w antropomorficznym jeżu z wzajemnością. Uważała od początku, że Mobianie nie są wrogo nastawieni do Tavanów, więc była bardzo zadowolona, gdy pozwolono zostać im na Tavanie. Roxanne urodziła się mniej więcej rok później, niewiele wcześniej niż Lex, jednak królowa uznaje, że Crystalia zdradziła swój naród i nakazuje wypędzić Mobian. Oczywiście większość Mobian zostaje wymordowana, w tym ojciec Roxanne. Jednak Celestii udaje się uciec z Tavany na Mobius. Niestety w tym samym czasie, na dworze królewskim, Wielka Wyrocznia przepowiedziała nadejście Anioła Ciemności, pół-czarodzieja, więc Celestii nie udaje się dowiedzieć nic o przepowiedni. Roxanne jest wychowywana przez matkę przez kilkaset lat. Ta uczy ją magii, dorosłości, swojej historii. Pewnego dnia, w tysiąc pięćsetne urodziny Rox, młoda (oczywiście w skali czarodziejów) czarownica pyta się o swojego ojca. Celestia decyduje się powiedzieć jej prawdę. Roxanne wpada w rozpacz i zdumienie, które odmienia ją całkowicie. Następnej nocy ucieka jak najdalej. Matka nawet nie próbuje jej szukać, myśląc, że po prostu chce ona przemyśleć parę spraw, jednak po jej dłuższej nieobecności, postanawia ją znaleźć, lecz nigdy jej się to nie udaje. W końcu kobieta umiera na depresję po utracie córki. Tymczasem Roxanne próbuje się dowiedzieć czegoś na temat Rzezi Mobian. Z jej poszukiwań, udaje jej się ustalić, że istniała przepowiednia o Aniele Ciemności, a Mobianie zostali wymordowani z powodu "zdrady" doradczyni królewskiej Crystalii. W ten sposób Roxanne dowiaduje się, że było więcej pół-czarodziejów. Doznaje wtedy po raz pierwszy wizji przyszłości i od tamtej chwili chce za wszelką cenę znaleźć Lex Crystalis, by mogła ona zostać kiedyś Aniołem Ciemności w akcie zemsty za jej ojca.

Angel of Darkness: Dark Arts Edytuj

Po kilkudziesięciu latach, dziewczyna pojawia się nagle w bazie Dr. Eggmana i proponuje mu układ, że jeśli on jej pomoże schwytać Lex, to ona pomoże mu pokonać Sonica. Prezentuje przy okazji próbkę swoich umiejętności. Przerażony Eggman postanawia się zgodzić. W ciągu kilku dni udaje im się wykraść wszystkie Szmaragdy Chaosu i Szmaragdy Sol. Roxanne za nic nie chce podzielić się swoimi planami i zostawia Eggmana z domysłami.

Pojawia się później kiedy dogłębnie obmyśla drugą fazę planu podczas podróży na Tavanę, śledząc główną bohaterkę. W czasie rozmowy z Eggmanem próbuje zgrywać złego szaleńca, jednak za każdym razem ponosi porażkę. Wkońcu poważnieje i mówi, że najważniejsze to przekonać "tych na górze" do współpracy. Ani Eggman ani roboty jej nie rozumieją. Roxanne niestety im tego nie wyjaśnia i przyjemnością znów zagania wszystkich do pracy.

CDN

Angel of Darkness: Broken MirrorEdytuj

Roxanne pojawia się ponownie podczas polowania na Nemezis. Team Dark znajdują ją w kraterze wulkanu gdzie medytuje. Próbują nakłonić ją do współpracy. Błękitna czarownica nie ukrywa zirytowania, mówiąc, że zanim przyszli było tu bardzo spokojnie. Wreszcie jednak Lex przekonuje Rox, żeby im pomogła, jednak musi wtedy spełnić jej jedno życzenie. Na razie niestety dawna rywalka zachowuje swoją zachciankę dla siebie i postanawia zostawić ją na ostatni moment.

Angelo of Darkness: Lost HomeEdytuj

Roxanne po raz pierwszy tutaj pojawia się w prologu, kiedy pokazywana jest niedola wszystkich pół-czarodziejów i kilka ostatnich miesięcy. Widać, że nadal tuła się w samotności i doskonale sobie radzi, jednak dręczą ją wspomninia związane z matką i myśl o jej ojcu. Wydaje się być również świadoma, że Anioł Ciemności może niedługo nadejś, nawet jeśli nie słyszała jeszcze o przepowiedni. Pod konie cprologu wypowiada nawet te słowa: "Nie ważne jak to się potoczy, mam nadzieję, że nie będzie nim żadne z nas!".

Zdolności Edytuj

MagiaEdytuj

Roxanne, jako pół-czarodziejka, posiada zdolności magiczne. W jej przypadku, aura ma kolor błękitny, taki jak jej oczy. Nie używa jej zbytnio do walki, bardziej do obrony. Jednak dzięki temu, że wychowywała ją matka, która była czarownicą, Roxanne posiada znacznie większą kontrolę nad swoimi magicznymi umiejętnościami. Potrafi ona, między innymi, lewitować przedmioty, zamrażać, zamieniać w kamień, niszczyć przeszkody czy nawet uciszać kogoś, kradnąc jego głos.

LatanieEdytuj

Dzięki zdolnościom magicznym, Rox potrafi lewitować samą siebie. Umie utrzymywać się w powietrzu na bardzo długi czas. Tak jak podczas korzystania z magii, tak podczas latania, oczy Roxanne stają się zadymione na błękitno.

ElektrokinezaEdytuj

Specjalną mocą Rox jest kontrolowanie elektryczności. Potrafi dowolną osobę porazić prądem, a sama jest na niego niewrażliwa. Dzięki temu, umie także złapać piorun.

Wizja przyszłościEdytuj

Roxanne jest w stanie przewidywać przyszłość, zarówno daleką, jak i bliską. Jednak w jej przypadku, ta zdolność znajduje się pod jej wolą, co jest według niej bardzo praktyczne.

Kontrola pogodyEdytuj

Głównie dzięki swojej elektrokinezie, Roxanne potrafi kontrolować pogodę, np. wywołać burzę.

Podróż międzywymiarowaEdytuj

Czarownica potrafi utworzyć różne, niewielkie portale, które umożliwiają jej przemieszczanie się w przestrzeni pomiędzywymiarowej. Tej umięjętności użyła np. po to, by wkraść Szmaragdy Sol z wymiaru Sol.

Transformacje Edytuj

Galaxy RoxEdytuj

Jest to Super Forma Roxanne, kiedy zbierze ona wszystkie Szmaragdy Sol. Jej futro, zmienia swój kolor tak, że wygląda ona jak rozgwieżdżone, nocne niebo. Tak samo dzieje się z jej skórą, jednak całkowicie znikają jej usta, lecz to nie odwiera jej mowy. Nosi wtedy czarny top i długą, białą czarną spódnicę. Nie już butów. Zachowuje się jedynie jej bransoletka. Jej włosy stają się białe i płoną na błękitno.

Relacje Edytuj

Lex CrystalisEdytuj

Roxanne od samego początku odnosi się do Lex z pogardą i okazuje to na każdym kroku. Traktuje ją jakby była ona czymś zbędnym i na każdym kroku ją obraża. Wpada w złość, kiedy ta odmawia współpracy z nią i niemalże dostaje ataku furii, której skutkiem jest zacięta walka czarownic. Dopiero, jak Rox zostaje pokonana, decyduje się pomóc niedoszłej rywalce odzyskać matkę i uratować pół-czarodziejów.

Dr. EggmanEdytuj

Kiedy Rox po raz pierwszy spotyka Eggmana, proponuje mu układ, w którym każdy odegra rolę pomocnika, jednak podczas trawa ich współpracy, dowodzenie zazwyczaj przejmuje Roxanne. Widać, że sprawia jej uciechę traktowanie Eggmana jak swojego podwładnego. Nawet po pogodzeniu się Roxanne i Lex, ta druga nadal czuje do niego niechęć.

ShadowEdytuj

Gdy Roxanne zobaczyła, że Lex zadaje się z kimś takim i jak zrozumiała uczucia jej rywalki wobec niego, dosłownie rozśmieszyło ją, że Lex w ogóle kogokolwiek potraktowała z sympatią. Lubi sobie z niego kpić, że wcale nie jest taki cudowny ani zdolny, jaki zazwyczaj jest postrzegany. Pomimo pogodzenia się czarownic, relacja Rox do Shadowa nigdy się nie zmieniła.

RougeEdytuj

Podobnie jak Shadowa, Roxanne traktuje Rouge dosyć złośliwie, ponieważ nigdy nie wierzyła, że Lex potrafi znaleźć prawdziwą przyjaciółkę. Kilkakrotnie krzyczy na nią i obraża, a najbardziej upodowała sobie nazywanie jej "lafiryndą" i "pustą lalą". I chociaż Rox i Lex pod koniec Dark Arts się pogodziły, Roxanne nadal uważa Rouge za somolubną, chciwą i nieodpowiedzialną osobę.

Cytaty Edytuj

20px-Cudzy1.png Jak tylko uporam się z Lex, zajmę się "gwoździem programu"! 20px-Cudzy2.png
Do Eggmana
20px-Cudzy1.png To się nazywa ironia losu. Podobnie jak to, że cię jeszcze toleruje! 20px-Cudzy2.png
Do Eggmana
20px-Cudzy1.png Dałam ci szansę. Szansa zmarnowana! 20px-Cudzy2.png
Do Lex
20px-Cudzy1.png Naprawdę nie wiem co Lex w tobie widzi. Jesteś taki... pospolity. 20px-Cudzy2.png
Do Shadowa
20px-Cudzy1.png Cicho! Milcz, lafiryndo! 20px-Cudzy2.png
Do Rouge

20px-Cudzy1.png Powiedzmy, że pomogę wam teraz, a później wy pomożecie mi. Coś za coś! 20px-Cudzy2.png
Do Team Dark

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki