FANDOM

Uścisk Apokalipsy - pradawny artefakt o niesamowitej sile zniszczenia. Niszczy wszechświat poprzez wybudzenie Kha ange thatema zere galactica (pradawny loremjański: Ten co niesie zgubę na wszechświat).

WyglądEdytuj

Jest to średniej wielkości okrągły, płaski przedmiot prawdopodobnie wykonany z kamienia. Pomalowane na nim zostały różne wzory, a na nich litery (prawdopodobnie słowa, dzięki którym użytkownik może przebudzić Kha ange thatema zere galactica.

LegendaEdytuj

Tysiąc lat temu na Lorem narodził się syn Wielkiego Cesarza Kha Thatema.  Okazało się, że posiada wiele niesamowitych zdolności jak: niszczenie twardych przedmiotów, pochłanianie życia z roślin i innych żywych istot oraz niesamowitą siłę. Wyrósł na okropnego człowieka. Wielki Cesarz nie wiedział co z nim zrobić, więc zamknął go w lochu na cztery dni. Wściekły syn uciekł i w odwecie zabił ojca, stając się władcą  Zielonej Doliny. Po wielu wielu latach jeż o imieniu Akyua (lor. Zbawiciel) przybył do Zielonej Doliny w poszukiwaniu pracy. Usłyszał gdzieś, że wszyscy mają już dosyć Kha Thatema, więc postanowił skończyć żywot okrutnego władcy. Po wielu dniach treningu, zaczaił się w Cesarskim Ogrodzie na władcę i zadał siedem ciosów nożem. Mimo, że zabił władcę nie został ukarany, wręcz przeciwnie - został Nowym Cesarzem Zielonej Doliny i od tej pory miasteczko żyło długo i szczęśliwie. Niestety przez lata duch Kha Thatema nawiedzał młodego cesarza. Wyrzeźbił z kamienia okrągły, płaski przedmiot i namalował na nim różne zielone wzorki. Następnego dnia udał się do miejscowej czarodziejki, która słowami Akhele lathe zum zaryuji ale - du kasanu dla kieje zu Kha Thatema (pol. Aby nigdy nas już nie nękał - zamykamy duszę Kha Thatema w tym oto przedmiocie. Po pozbyciu się ducha Kha Thatemy, Akyua zakopał przedmiot daleko od Zielonej Doliny.

Dwieście lat później z miejsca spoczynku Kha Thatemy wydobyła się ogromna energia, która zniszczyła 2/3 Zielonej Doliny pozbawiając życia rodziny Akyuy. Kha Thatema przybrał formę ogromnej fioletowo-czarnej istoty, która niszczyła wszystko na swojej drodze. Wyrywała drzewa, niszczyła góry, wypijała wody z oceanów, itp... Jednak najmłodszy praprawnuczek Akyuy odnalazł przedmiot i po wypowiedzeniu słów napisanych przez czarodziejkę, Kha Thatema osłabł. Wszystkie budynki stały na swoim miejscu, pojawiły się drzewa i góry oraz przybyła dwa razy więcej wody w oceanach. Khale (imię prawnuczka Akyuy) nazwał ten przedmiot Uściskiem Apokalipsy i zatopił go na samym środku Wielkiego Oceanu, gdzie spoczywał do tej pory.

Słowa, które sprawiają, że Uścisk wykonuje nasze zachciankiEdytuj

  • Akhele lathe zum zaryuji ale -  du kasanu dla kieje zu Kha Thatema (pol. Aby nigdy nas już nie nękał - zamykamy duszę Kha Thatema w tym oto przedmiocie)
  • Azum zan Kha ange thatema zere galactica! (pol. Niech powstanie ten co niesie zgubę na wszechświat!)
  • Ulmong zen guny lise randgeh hog! (pol. Sprowadź swoich i niszcz wszystko na swojej drodze!)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki