FANDOM

Vampirria - planeta zamieszkana głównie przez Wampiry (zdarzają się też abstynenci), ale także przez nędzników, czyli śmiertelników, którzy albo im służą, albo muszą przed nimi uciekać.

Vampirria
Z10107337Q,TrES-2b---najciemniejsza-planeta-odkryta-przez-czlowieka
Wygląd planety

Opis/KrajobrazEdytuj

Vampirria to planeta, gdzie mieszkają głównie Wampiry (jak już wspominano we wstępie). Znana jest także jako Krwista Planeta, lub Kolebka Krwi. Istniała już za czasów p.n.e. (przed naszą erą). Patronem planety jest Św. Edward Vladimir (był Nietoperzem). Krajobraz Vampirri jest głównie szary. Zazwyczaj panuje noc, występują lasy iglaste, liściastych jest nieco mniej. Fauna jest prawie taka sama jak na Ziemi (głównie taka jaka występuje w Europie Środkowej). Czerwone miejsca to tak zwane "Jeziora Krwi". Na planecie mieszkają także abstynenci, którzy mają znacznie gorsze życie niż wampiry, które piją krew. Najważniejszym dniem na Vampirri jest "Dzień Krwi" - coś w stylu Dnia Patrona. Są także huczne zabawy.

Państwa/Miasta/DzielniceEdytuj

Na Vampirri występują królestwa. Każde królestwo jest podzielone ze względu na rasę (np.: Królestwo Wampirzych Kotów, Królestwo Wampirzych Lisów, itp. - łącznie jest 10 Królestw). We wszystkich znajduje się Dzielnica Wampirza i Dzielnica Nędzników.

Najbardziej znane stolice to:

  • Alkatra (Stolica Wampirzych Kotów),
  • Minka (Stolica Wampirzych Jeży),
  • Bakarai (Stolica Wampirzych Lisów)
  • Blodker (Stolica Wampirzych Nietoperzy - najbardziej znana, ponieważ znajduje się tam grób patrona planety).

Reszta stolic to:

  • Sinnos (Stolica Wampirzych Kolczatek),
  • Nekeraia (Stolica Wampirzych Królików),
  • Korran (Stolica Wampirzych Wilków),
  • Hokasu (Stolica Wampirzych Jeleni),
  • Shamarin (Stolica Wampirzych Małp)
  • Cellot (Stolica Wampirzych Kangurów).

ArchitekturaEdytuj

Kiedyś architektura była w każdym królestwie inna. Gotycka występowała w królestwach Kotów, Jeży i Lisów. U Wilków, Kolczatek i Jeleni stosowana była architektura w stylu klasycznym. Ta, w stylu renesansowym znajdowała się w królestwach Kangurów, Królików, Małp i Nietoperzy. Obecnie w każdym królestwie architektura jest bardzo nowoczesna (można powiedzieć, że większość miast wygląda jak Tokio).

PolitykaEdytuj

Polityka jest dość różna. W królestwach Kotów, Lisów i Wilków, polityka polega typowo na perswazji - straszą lub przekonują innych do pewnych decyzji, na swoją korzyść. Kangury, Małpy i Króliki bardziej wolą politykę typu "dogadajmy się, nie mamy złych intencji". Kolczatki i Nietoperze mają dość agresywną politykę. Jeżeli chodzi o politykę wobec abstynentów, jest ona w każdym królestwie okrutna. Abstynenci są automatycznie skazywani na karę śmierci. Co do nędzników - bardziej traktują ich jako służących. Dla tych, którzy stali się łowcami wampirów, jest tylko jedna opcja - wojna.

Obóz Łowców Wampirów i Nędzników Edytuj

Na śmiertelników, którym udało się uciec z Dzielnicy Nędzników i uniknąć straży, czeka Obóz Łowców Wampirów i Nędzników. Trafia tam każdy, ktro nienawidzi i próbuje zaszkodzić wampirom. Ci którzy chcą zabijać te stworzenia nocy, są uczeni w sztuce zabójstw. Trenują gorliwie, mało odpoczywają, chcą doskonale zabijać wampiry. Obóz musi być jednak bardzo czujny - nie wiadomo kiedy nocne stworzenia zaatakują.

Warstwy społeczneEdytuj

W każdym królestwie jest ta sama warstwa społeczna (od góry najbardziej ważna):

  • Rodzina Królewska
  • Arystokracja
  • Politycy
  • Mieszkańcy miast
  • Mieszkańcy wsi
  • Nędznicy

Podgatunki wampirówEdytuj

Vampirrię zamieszkuje kilka pogatunek wampirów. Są to:

  • Pradawni - to najbardziej potężny podatunek wampirów. Potrafią panować nad wszystkimi żywiołami, nad wszystkimi mocami jakimi się da. Gdy ukąszą swoją ofiarę, mogą się przyczynić do zmiany jej w wampira lub też nie, to zależy od Pradawnego wampira. Vampirrię zamieszkuje zaledwie 0,5% Pradawnych Wampirów. Przyczyną ich bardzo małej liczebności jest przedwczesna śmierć, w czasach gdy Łowcy Wampirów intesywnie polowali. Najbardziej znanym Pradawnym Wampirem jest patron planety, Św. Vladimir.
  • Czystej Krwi - to drugi, po Pradawnych potężny podgatunek. Potrafią panować nad czterema żywiołami, wybranymi przez nich. W ich krwi nie ma domieszki krwi śmiertelników, stąd taka nazwa. Każde ich ukąszenie zmienia ofiarę w wampira. Vampirrię zamieszkuje ok. 25% Wampirów Czystej Krwi. Przedstawicielami tego podgatunku są w większości Rodziny Królewskie i Arystokracja.
  • Tradycyjni - trzeci podgatunek wampirów. Wampiry te potrafią panować nad jednym żywiołem, w zależności jakim rodzice panowali. W ich krwi jest domieszka krwi śmiertelników. Ich ukąszenia nie przyczyniają się do zmiany ofiary w wampira. W Vampirri mieszka ok. 60% Tradycyjnych Wampirów. Podgatunek ten reprezentują głównie Mieszkańcy Miast lub Wsi.
  • Byli-śmiertelnicy - czwarty podgatunek wampirów. Jak nazwa wskazuje, są nimi Nędznicy, którzy przed ukąszeniem Wampira Czystej Krwi lub Pradawnego Wampira byli śmiertelnikami. Wampiry te nie panują nad żywiołem, stają się jedyni szybsi i silniejsi. Vampirrię zamieszkuje ok. 10% Byłych-śmiertelników.
  • Szaleńcze - chociaż Vampirrianie nie uznawają ich za podgatunek, ich badania wskazują, że zalicza się ich do podgatunku wampirów. Są to wampiry, które wypiły za dużo krwi, przedawkowały, można to tak określić. Stanowią zagrożenie dla Vampirrianów, Szaleńcze Wampiry bowiem polują także na swoją rasę. Podgatunek ten mieszka głównie w ciemnych zakamarkach miast lub wsi lub też mieszkają nad Jeziorami Krwi. Vampirrię zamieszkuje ok. 5% Szaleńczych Wampirów.

Najbardziej znane postacie z VampirriEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Wstęp napisała SilVera, za co jej serdecznie dziękuje. :)
  • To moja pierwsza planeta.
  • Tylko 1,75% abstynentów udaje się uciec od strasznego losu. 1,70% (z 1,75%) mieszka w Obozie Łowców Wampirów i Nędzników, natomiast 0,05% (także z 1,75%) zamieszkuje różne planety.
  • Coraz więcej wampirów publicznie przyznaje się, że są abstynentami.
  • Królestwa Wampirzych Królików, Kolczatek i Lisów zastanawiają się nad zniesieniem kary za bycie abstynentem i stworzyć specjalną Dzielnicę dla nich.
  • Każdy wampir, który ukończy 200 lat musi przejść specjalny test (a raczej pokaz). Jeśli publiczności spodoba się pokaz umiejętności, wampir zostaje okrzykniętym cudownym dzieckiem lub wspaniałym wampirem. W przypadku, gdy widowni się nie spodoba, wampir musi trenować kolejne dwieście lat i jeszcze raz spróbować przejść test.
  • Za wsparcie jeszcze raz dziękuje SilVerze. :3
  • Początkowo miało być 12 Królestw. Zrezygnowano z Orłów i Jaskółek (być może kiedyś powrócą).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki