FANDOM

Kraina Kart (Świat Kart) - zagadkowa kraina pełna dziwactw, mieszcząca się w "innym wymiarze".

Theme:

Historia Edytuj

~~~

Ważniejsze miejsca Edytuj

Dolina Łez i Forteca Drzwi Edytuj

Dolina Łez, jak wskazuje nazwa, jest doliną najdłuższej i najpłytszej rzeki, która bierze swój początek z łez pomnika Płaczącej Kobiety. Jej ujście prowadzi do jeziora, porośniętego wokół przez las o różnokolorowych koronach drzew. Na całym jej obszarze znaleźć można różnorakie gatunki kwiatów, w tym te nieistniejące w normalnym świecie. Przechadzając się po dolinie, dostrzec można półtorametrowe klocki domino, mogące budować stabilne mosty bądź schody. Jedne z nich prowadzą na szczyt górki, na której znajduje się pomnik Płaczącej Kobiety, stanowiący jedyny ludzki wizerunek w całej krainie.
Dolina Łez słynęła z świetnie rozbudowanej linii kolejowej "Królicza Nora", jednak od dawna jest nieużywana z powodu wykolejenia się jedynego pociągu - "Deuced".
W jej odległej części znajduje się Forteca Drzwi. To także miejsce, w którym malowniczy krajobraz doliny kontrastuje z zupełnie zniszczoną i spaloną powierzchnią. Stanowi ona "pamiątkę" po Tragedii Świata Kart, którą do dnia dzisiejszego żyje każdy Karcian. Decyzja o pozostawienia owego terenu wzięła się z pomysłu Króla Kier, by młodsze pokolenia dowiedziały się więcej o najtragiczniejszym zdarzeniu w historii ich ojczyzny.
W samym centrum zdewastowanego obszaru stoi olbrzymi gmach kamiennej, kilkupiętrowej fortecy o brązowych dachówkach - Fortecy Drzwi. W jej skład wchodzi pnąca się wysoko w górę wieża z dzwonnicą, obecnie nieużywaną. Prawie wszystkie okiennice zabite są deskami, co nadaje jej tajemniczości - ulubioną cechę jej właściciela. Całą budowlę otacza gruby i wysoki kamienny mur, w który wbudowana jest brama mająca postać zaostrzonych słupów. Na tylnych dwóch wierzchołkach muru wybudowane zostały wysokie wieże, pełniące funkcję wież strażniczych.

Czerwone Królestwo/Królestwo Kier i Białe Królestwo Edytuj

Całe Królestwo otacza gruby marmurowy mur, na którym namalowane zostały czarne serca. W wielu miejscach jest popękany, momentami nawet podtrzymywany przez czerwone, oślizgłe macki, należące do Króla Kier. Do wnętrza prowadzi złota brama w kształcie serca.
Pośrodku obszernego dziedzińca znajduje się fontanna o kształcie serca, wykonana z białego marmuru, wokół której rozsypane są płatki czerwonych róż.
Zamek składa się z jednego olbrzymiego gmachu, którego środkowa wieża pnie się wysoko w górę. Na jej szczycie znajduje się oko o czerwonej tęczówce w kształcie serca. Służy ono celom zarówno strategicznym jak i obronnym. Sam budynek jest w barwie szkarłatu, ulubionego koloru Czerwonego Króla. W wielu miejscach namalowane są czarne serca, a okiennice wykonane zostały ze złota. Do środka prowadzą wysokie schody zbudowane z czarnego kamienia, na których wygrawerowano złote serca.
Białe Królestwo z wyglądu przypomina Królestwo Kier, z tą różnicą, że wszystko wykonane zostało z białego marmuru bądź białego lub czarnego kamienia. Motywem przewodnim jest znak pik, jednak mimo tego nie używa się nazwy "Królestwo Pik". Znaczącą różnicą jest także to, że tutaj nie znajduje się wieża z okiem jak w przypadku Czerwonego Królestwa oraz fakt, że rządzi tu Biała Królowa (również nie nazywana "Królową Pik").

Zakątek Gąsienicy Edytuj

Idąc na zachód od Białego Królestwa znaleźć można las o wyłącznie niebieskich koronach drzew i licznych, gęstych zaroślach. Na jego terenie rośnie także wiele kilkumetrowych grzybów o różnokolorowym ubarwieniu. Jeżeli podąży się określoną ścieżką, można dojść pod jedyny trzon grzyba, nieposiadający kapelusza. Pod nim znajduje się na pierwszy rzut oka niewidoczne przejście. Idąc w dół, trzeba bardzo uważać - ziemia jest bardzo śliska, więc bardzo łatwo można się przewrócić. Po pewnym czasie wędrówki ziemię zastępują szerokie schody wachlarzowe, wykonane z białego marmuru. Interesującym faktem jest to, że spod niektórych schodków wypływa woda.
Po długim czasie dostrzec można wyjście z, jak się okazuje, olbrzymiej jaskini. Krajobraz zauważalny wokół przywodzi na myśl chiński motyw. Wszystko tu wybudowane jest z jasnego i niezwykle gładkiego kamienia. Cały obszar otoczony jest (i częściowo zalany) wodą, która wylewa się z olbrzymich porcelanowych dzbanów, co daje wrażenie, że woda nigdy się w nich nie kończy. Pomimo olbrzymich ilości wody, wypływających z naczyń, poziom wody nie wzrasta.
W samym centrum mieści się ogromna wyspa, wykonana także z jasnego kamienia. By dojść do niej, trzeba przejść kamiennym mostem, zakończonym bramą paifang, na której jest napisane: "Zakątek Gąsienicy - Własność Caterpillar'a". Za nią, wysoko ku górze pnie się góra, na szczycie której mieści się struktura przypominająca świątynię chińską. W niej zamieszkuje właściciel całego Zakątka Gąsienicy.

Warsztat Lalkarza i Las Lalek Edytuj

Najmniej kolorowym miejscem ze wszystkich wymienionych jest zdecydowanie Warsztat Lalkarza. Stanowi on jeden kilkupiętrowy budynek w całości wykonany z poszarzałego drewna. Prawie wszystkie okna są zasłonięte ciemnymi zasłonami, z wyjątkiem głównej pracowni miejscowego krawca i lalkarza zarazem - pokój znajdujący się na najwyższym piętrze. Cała struktura otoczona jest przez ciemny las, którego pnie drzew są ciemnoszare, a liście albo czarne, ale w ogóle ich nie ma. Nad całym Warsztatem zawsze wisi ciemna chmura, a widoczność uniemożliwia gęsta mgła. Jak można łatwo się domyślić, nie jest to najczęściej odwiedzane miejsce.
By dotrzeć do domu Lalkarza, trzeba przejść przez Las Lalek - według tutejszych najbardziej makabryczne miejsce w całym Świecie Kart. Do każdego z drzew znajdujących się na terenie lasu przybita jest przynajmniej jedna lalka - plastikowa, szmaciana, nie ma znaczenia jaka. Z większości wciąż wycieka czerwona substancja, przez wielu uważana za krew. Idąc ścieżką, zauważyć można mnóstwo porcelanowych lalek z rozbitymi głowami, stanowiącymi miejsce zamieszkania dla wielu małych stworzeń zamieszkujących ściółkę i runo leśne. Najbardziej tajemniczym zjawiskiem są pojawiające się szlaki krwi, czasem ciągnące się na długość nawet kilkudziesięciu metrów. Nikt jednak nie wie, w jakich okolicznościach powstały, a Lalkarz zarzeka się, że nie ma z tym nic wspólnego.

Domena/Strefa Kapelusznika i Wytwórnia Herbaty Edytuj

Wytwórnia jak wytwórnia - tu powstaje herbata. Fabrykę stanowi jeden budynek w kształcie czajnika, z którego wypływa prawdziwa herbata. Z tego powodu wykopano zagłębienie, wyłożone kafelkami, do którego swobodnie wpływa i nie wylewa się (poziom herbaty nie podnosi się, tak jak poziom wody z Zakątku Gąsienicy). Obok wytwórni znajduje się struktura przypominająca wyciąg narciarski, gdzie siedzenie zastąpiono wielkim czajnikiem. Jego ściany są wykonane z szkła, dzięki czemu podczas podróży do domu Kapelusznika można podziwiać krajobrazy.
Domena Kapelusznika jest niewiarygodnie olbrzymim miejscem, zawieszonym w powietrzu. Cała konstrukcja zbudowana jest z metalu i jego najróżniejszych wyrobów. Spod samego jej dołu wystają najróżniejszej wielkości koła zębate, co potwierdza słowa mówiące, że przynajmniej w połowie jest mechaniczna. Faktem, który warto zaznaczyć jest to, że Kapelusznik, nie bójmy się tego mówić, jest fanatykiem mechanizmów, zwłaszcza zegarowych. Dlatego też na każdym kroku dostrzec można zegary zawieszone na ścianach bądź nawet wbudowane w podłoże.
Wszelkie zabudowania znajdujące się na terenie Strefy stanowią wielopiętrowe budynki lub wieże (głównie zegarowe). Jedynym "wolnym" miejscem jest Zsyp - tam lądują nieużywane przez Kapelusznika rzeczy. Nie jest to równoznaczne z tym, że są bezużyteczne lub niepotrzebne - wręcz przeciwnie. Zsyp jest miejscem, w którym właściciel przechowuje najcenniejsze dla niego przedmioty, czyli dla nas wszelkie rupiecie.
Głównym i najbardziej interesującym miejscem w całej Domenie jest Tarcza Zegarowa - ulubione pomieszczenie Kapelusznika. Znajduje się ono na szczycie najwyższej wieży. Jego ściany są przeszklone, co pozwala na podziwianie niezapomnianych widoków całego Świata Kart. Pośrodku sali znajduje się długi kamienny stół, którego nogi mają postać kocich łap. Zakryty jest białym obrusem, na którym zawsze jest mnóstwo przekąsek i co najważniejsze według właściciela - czajnik z herbatą.

Tundra i Underyard Edytuj

Tundrą nazywamy obszar znajdujący się na samym dnie jeziora w Dolinie Łez, który całkowicie pokryty jest lodem. Jedynym znanym mieszkańcem tego terenu jest Płaczący, lub częściej zwany przez Karcian - Ryczący Żółw. Był jednym z dowódców (poza Kapelusznikiem) pociągu "Deuced", który przed ośmioma laty wciąż jeździł koleją "Królicza Nora". W wyniku działań wroga podczas Tragedii Świata Kart został wykolejony, dlatego też Ryczący Żółw został kapitanem podwodnego statku ALC "Spook".
Najbardziej interesującym miejscem Tundry jest podwodne miasto Underyard. Znane jest przede wszystkim z licznych występów teatralnych, których głównymi aktorami są amatorzy - ma to na celu pokazanie, że każdy ma szansę spróbowania swoich sił w aktorstwie. "Zawsze trzeba próbować, nigdy się zniechęcać", tak brzmi motto grupy teatralnej "Fishtale". Na przedstawienia poza mieszkańcami Underyard'u również zapraszani są mieszkańcy powierzchni, jednak z niemożności wstrzymania powietrza na tak długi czas, rzadko kiedy zaszczycają ich obecnością.

Znani mieszkańcy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Wszelkie zapiski dotyczące Świata Kart zostały napisane przez Einsa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki